OGÓLNOPOLSKI MAGAZYN IZBY ARCHITEKTÓW RP / NAKŁAD KONTROLOWANY 14 500 EGZ.
 
   
 
 
 
Wyszukiwarka_Z:A  
  Reklama  
   
 
         
Zamów Z:A drukowany
| RELACJE |  |
|_#57  ZA

 

 

Biuro przyszłości
w bliskiej perspektywie

/// Sylwia Makowska-Rzatkiewicz /// artykuł online w całości

Dołącz na Fb


///
wersja
beta_2
serwisu
///

AKTUALNY NUMER

Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free

> Zamów prenumeratę

WYDANIA ARCHIWALNE

> Czytaj wybrane artykuły

> Zamów Z:A_drukowany

> Szukaj w archiwum

> Pobierz Z:A_free (pdf)

> Forum Z:A /// skomentuj

> e-Newsletter Z:A

> Dopisz swój e-mail

Seria interaktywnych konferencji „Biuro Przyszłości” to wydarzenie przygotowane przez grupę firm partnerskich, które zaproponowały nową formułę prezentowania innowacyjnych rozwiązań dedykowanych funkcjonowaniu biur. Można więc było dotknąć, nacisnąć, oświetlić, zmierzyć, porównać, zeskanować i obejrzeć w 3D… A wszystko w swobodnej, koktajlowej atmosferze i mając każdego z wybranych ekspertów do swojej wyłącznej dyspozycji.
       
Biuro przyszłości w bliskiej perspektywie
       
       

Inicjatorem i organizatorem spotkań w tej ciekawej formule jest firma Furniko, znana dotychczas raczej jako producent mebli i mniej kojarzona z nowoczesnymi technologiami, ale z biurami jak najbardziej. I to właśnie stanowiło atut łączący prezentacje w całość – bardzo różnorodne rozwiązania mieszczące się w koncepcji inteligent office można było przetestować w jednym miejscu, a wizyta w nowootwartych salonach Furniko Concept pozwoliła, niejako przy okazji, poznać bliżej także nowe kolekcje mebli, wykładziny i okładziny ścienne.

 

Interaktywne konwersacje

„Interaktywna” formuła konferencji to przede wszystkim pomysł, aby pozwolić architektom wypróbować nowe rozwiązania w realnym działaniu. Zamiast serii wykładów zaproponowano dwugodzinne wizyty, podczas których każdą z kilkunastu prezentowanych technologii można było osobiście przetestować i omówić z ekspertem, w wybranej kolejności, poświęcając jej dowolną ilość czasu.

Płynny przebieg spotkań był możliwy dzięki koncepcji organizacyjnej – osoby zainteresowane udziałem, rejestrując się przez stronę internetową (www.biuroprzyszlosci.pl),
wybierały przedział godzinowy, w którym chciałyby uczestniczyć. Dzięki temu goście wymieniali się o ustalonych porach, efektywnie wykorzystując swój dzień – czas wizyty można było skrócić, ale też niepostrzeżenie wydłużyć, nikt się nadmiernie nie spieszył i z pewnością nie nudził. Warto też zwrócić uwagę, że strona www oprócz funkcji rezerwacji miejsc zawierała także ogólne opisy proponowanych rozwiązań, co pozwalało na wstępne zapoznanie się z tym, co czeka uczestników konferencji.

 

Inteligentne koncepcje

A czekało kilkanaście produktów, technologii i usług powiązanych w logiczną i funkcjonalną całość. Specjalnie dla czytelników Z:A opisujemy poniżej wszystkie te propozycje, by każdy mógł wybrać z nich rozwiązania interesujące dla swoich projektów i inwestorów:

  • system inteligentnego oświetlenia – autonomiczny system sterowania dopasowujący się do oświetlenia naturalnego, kolorystyki i elementów wyposażenia oraz reagujący na obecność użytkownika, w efekcie dając poprawę i wyższy komfort użytkowania przy znaczącej oszczędności energii,
  • system identyfikujący zajętość powierzchni biurowej – wspierający zarządzanie biurem na każdym etapie działalności firmy, monitorujący wykorzystanie przestrzeni i status stanowisk pracy, ułatwiając m.in. określenie zapotrzebowania na przestrzeń biurową i przeprowadzenie zmian środowiska pracy,
  • system inwentaryzacji przestrzeni do formatu cyfrowego (CAD) – składający się ze skanera, tabletu i aplikacji, pozwalający na szybką i efektywną inwentaryzację przestrzeni nawet przez osoby niewykwalifikowane, z dokładnością do kilku milimetrów i możliwością uzyskania formatu 3D,
  • system zarządzania wyposażeniem i majątkiem – technologia RFID wykorzystująca fale radiowe do identyfikacji osób i przedmiotów, wspomagająca kompleksowe zarządzanie wyposażeniem firmy oraz identyfikację i inwentaryzację składników majątku, np. mebli biurowych, elementów wyposażenia, sprzętu elektronicznego czy budowlanego (także na placach budowy),
  • system zarządzania salami konferencyjnymi – przeznaczony do rezerwacji sal i miejsc spotkań w firmowych biurach, poprawiający mobilność, elastyczność i zarządzanie czasem oraz wykorzystanie przestrzeni przy większym komforcie pracy i szybszej reakcji na potrzeby pracowników,
  • system wspomagający organizację pracy – aplikacja na smartfony dająca dostęp do danych i zasobów firmowych, w tym np. udostępnionych kalendarzy, planowanych spotkań zespołowych, rezerwacji sal konferencyjnych, usług wewnętrznych i zewnętrznych (catering, urlopy itp.) czy osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie firmy (administracja, HR, IT itp.),
  • inteligentny system sterowania urządzeniami elektrycznymi – przewodowy system sterowników wykorzystujących konwencjonalne okablowanie elektryczne, czyli prosty sposób na „inteligentny budynek” w obiektach z zastaną infrastrukturą (i oczywiście także w nowo budowanych), jego istotne cechy to oszczędność finansowa, elastyczność i łatwość rozbudowy,
  • bezprzewodowy system kontroli dostępu i lokalizacji osób – dzięki technologii RFID pozwala zastąpić karty dotykowe czy kody PIN lekkimi i wygodnymi brelokami lub identyfikatorami z chipem „smart RFID”, automatyzując kontrolę dostępu do określonych pomieszczeń biura i firmy, jest w stanie rozpoznać nawet 300 osób przechodzących jednocześnie przez przejście, pomaga w koordynacji ewakuacji,
  • system zarządzania szafkami osobistymi – sterowany aplikacją na smartfony system dostępu i monitoringu lockerów, dla pracowników istotny element tworzenia efektywnego środowiska pracy opartego na koncepcji biura strefowego, dla pracodawcy niższe koszty i dane pozwalające określić zapotrzebowanie na przestrzeń biurową,
  • fotel korygujący postawę siedzącą – innowacyjny mechanizm fotela korygujący pozycję siedzącą, ustawienie miednicy i krzywizny kręgosłupa, zmniejsza napięcie mięśniowe, pomaga w stymulacji mięśni głębokich, odpowiedzialnych za tzw. zdrowy kręgosłup, umożliwia naturalne ruchy we wszystkich płaszczyznach, również na boki,
  • inteligentne wykładziny – kolekcja wykładzin dywanowych oczyszczających powietrze (certyfikat GUI life balance), zatrzymujących alergeny i pomagających oszczędzać energię elektryczną (przy technologii Optical Electronics), potwierdzone wysokie parametry akustyczne, zalecenia dla alergików i astmatyków oraz atrakcyjna kolorystyka – w płytkach i rolkach,
  • kolekcje mebli, wykładzin, oklein ściennych – dostępne w salonach Furniko Concept oraz przez specjalnie opracowany program ArchiNet pozwalający korzystać z oferty mebli Furniko oraz jej partnerów, szczególną uwagę gości zwracały panele ścienne wyglądające na filcowe, a wykonane z przetworzonych butelek PET, oraz system mebli Tundra zaprojektowany w oparciu o estetykę naturalnego drewna dębowego.

 

 

Miejsce na rynku

Do grupy partnerskiej zainicjowanej przez Furniko należą zarówno firmy już znane, jak również kilka „start-upów”, rozwijających całkowicie nowe koncepcje. Cykl spotkań „Biuro przyszłości” przyniósł więc ich uczestnikom informacje o kierunkach rozwoju projektowania i wyposażania przestrzeni biurowych i miejsc pracy. Widoczne były zwłaszcza tendencje do gromadzenia i przetwarzania coraz większej ilości dodatkowych danych – sprawność i funkcjonalność w tym zakresie otwiera wiele nowych możliwości zarówno dla inwestorów i ich przedsięwzięć, jak i dla architektów i projektantów.

Przy okazji podzielono się informacją, że firma Furniko przeszła rebranding, ale zmieniła nie tylko swój wizerunek, lecz także strategię działania – stawia na innowacyjne rozwiązania w ramach koncepcji intelligent office, a sprzedaż zamierza prowadzić bezpośrednio przez sieć własnych oddziałów i blisko współpracować ze środowiskiem architektów.

Cykl spotkań „Biuro przyszłości” stanowił jednocześnie oficjalne otwarcie salonów Furniko Concept w Gdańsku, Katowicach, Warszawie oraz Wrocławiu. W każdym z nich można uzyskać wszelkie informacje o dostępności prezentowanych w czasie konferencji produktów, technologii i usług.

 

***

Pierwsza edycja konferencji „Biuro przyszłości” odbyła się pod koniec czerwca br. Kolejna planowana jest na wiosnę 2018 roku. Aktualne informacje podawane będą na stronach:
www.biuroprzyszlosci.pl oraz www.furnikoconcept.pl
Koniec artykułu

 

 

 
  Forum Z:A /// skomentuj artykuł
     
Polecamy lekturę Z:A_#57
Zamów Z:A drukowany



Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free


Zapraszamy do pobierania wydanych dotychczas numerów
Zawodu:Architekt w wersji PDF

 

> polecamy: artykuły on-line

> strona główna Z:A

 
Polecamy w Z:A
Młodzi architekci
w Europie: kondycja
i przyszłość zawodu

arch. Jola Starzak,
arch. Dawid Strębicki, architekci IARP

DOŚWIADCZENIA
Obszar Oddziaływania Obiektu / refleksje przed godziną „zero”
arch. Piotr Gadomski, architekt IARP
PRAWO
Konkursy: ziemia obiecana czy droga donikąd?
arch. Krzysztof A. Nowak

IZBA ARCHITEKTÓW
Sztuka aikido
arch. Wojciech Gwizdak, architekt IARP
FELIETON
Anioł najbardziej przykuwa moją uwagę / czyli polski gust architektoniczny...
autor: Błażej Prośniewski, redakcja: Bartosz Wokan
ARCH_I_KULTURA

 

 

 
 
 
 
    Copyright © 2004-2018 Izba Architektów RP. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  Zarządzanie serwisem i custom publishing: Oria Media.