OGÓLNOPOLSKIE CZASOPISMO IZBY ARCHITEKTÓW RP / NAKŁAD KONTROLOWANY 14 500 EGZ.
 
   
 
 
 
Wyszukiwarka_Z:A  
  Reklama  
   
 
         
Zamów Z:A drukowany
| REDAKCJA ZA  |
|_#41  ZA

 

 

 

Ostrz piłę na okrągło
/// Sebastian Osowski

Dołącz na Fb


///
wersja
beta_2
serwisu
///

AKTUALNY NUMER

Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free

> Zamów prenumeratę

WYDANIA ARCHIWALNE

> Czytaj wybrane artykuły

> Zamów Z:A_drukowany

> Szukaj w archiwum

> Pobierz Z:A_free (pdf)

> Forum Z:A /// skomentuj

> e-Newsletter Z:A

> Dopisz swój e-mail

Zapraszam do lektury Z:A_#41
       
Ostrz piłę na okrągło
       
       

Po ostatnim wydaniu Z:A dotarło do nas sporo sygnałów, że „dość już może narzekactwa koleżanek i kolegów na łamach. Czy mądrzy ludzie nie potrafią wstać, uderzyć w stół i zmienić sytuacji...?”

Odległa galaktyka. Szkolenie marketingowe. Posłuchajcie przypowieści o drwalach i pile...

Oto pewnego słonecznego dnia dwóch silnych i pracowitych drwali odwiedziła kontrola z tartaku. Coś było nie tak z wynikami ich pracy. Pierwszy opowiada więc rewizorowi: Wstaję rano, jem śniadanie, idę do lasu. Podostrzam piłę i tnę. Po dwóch godzinach robię przerwę, łyk kawy, podostrzam piłę i znowu tnę. Po kolejnych dwóch przerwa, kawa, piła, i tak przez cały dzień. Kontroler kiwa głową, na co drugi drwal z przejęciem: A ja jem śniadanie, pędzę do lasu i tak zapie..., że nie mam nawet czasu tej piły naostrzyć.

Niektórzy w pierwszym odruchu rozumieją tę historyjkę jako hołd dla urlopu. Ja zauważam raczej inny aspekt. O leżeniu mówi bowiem wprost przypowieść o góralu i biznesmenie (znana także w wersji z greckim rybakiem). Natomiast – zwróćmy uwagę – różnica u drwali nie polega tylko na pauzie od pracy, ale przede wszystkim na zadbaniu o swoje narzędzie! To narzędzia pracy poprawiają bowiem i efekt, i jakość, i wydajność...

Oczywiście, jako rzemieślnik drwal rozumie to wszystko dosłownie. My mamy szerszy umysł i potrafimy, zwłaszcza w dzisiejszym (globalnym, konkurencyjnym, szybkorynkowym – jeśli zdołasz, to niepotrzebne skreślić lub oznaczyć gwiazdką) świecie, dowolnie rozszerzyć pojęcie „narzędzia” poza bezpośredni warsztat pracy w jakimkolwiek zawodzie.

Już zmierzam do pointy: nie tylko wykonaj swoją pracę najlepiej jak potrafisz, ale naostrz narzędzia, dzięki którym inni dowiedzą się, że umiesz swoją pracę wykonać tak dobrze.

Korzystaj więc po prostu z komunikacji marketingowej, pamiętając, że pod tym multipojemnym pojęciem ukrywa się zarówno promocja (a w niej np. reklama, marka, identyfikacja wizualna), ale też informacja (a w niej np. public relations czy event). Inni to robią, więc szkoda czasu by stać w miejscu. A jak? Właśnie temu poświęcamy część bieżącego Z:A.

Ostrz piłę.
Rób dobrze.
I mów o tym głośno.

 

Sebastian Osowski
redaktor naczelny Z:A

 

 

 

 
Polecamy lekturę Z:A_#41
Zamów Z:A drukowany




Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free


Zapraszamy do pobierania wydanych dotychczas numerów
Zawodu:Architekt w wersji PDF

 

> polecamy: artykuły on-line

> strona główna Z:A

 
Polecamy w Z:A
Genialnie prosta metoda na kryzys
arch. Piotr Glegoła
FELIETON
Kresek parę wokół zawodu architekta
arch. Anna Buława-Pełka
DOŚWIADCZENIA
Ślady stóp, które przetrwają
arch. Urszula Szabłowska

DEBATA IARP
Deregulacja da pracę młodym?
arch. Michał Dąbrowski
DOŚWIADCZENIA
James Dean mógłby być architektem
Bartosz Wokan, Z:A
ARCH_I_KULTURA

 

 

 
 
 
 
    Copyright © 2004-2018 Izba Architektów RP. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  Zarządzanie serwisem i custom publishing: Oria Media.