OGÓLNOPOLSKIE CZASOPISMO IZBY ARCHITEKTÓW RP / NAKŁAD KONTROLOWANY 14 500 EGZ.
 
   
 
 
 
Wyszukiwarka_Z:A  
  Reklama  
   
 
         
Zamów Z:A drukowany
| TECHNIKA W ARCHITEKTURZE ZA PROMOCJA |
|_#36  ZA

 

Muzyka w najlepszym świetle
/// artykuł online w całości

Dołącz na Fb


///
wersja
beta_2
serwisu
///

AKTUALNY NUMER

Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free

> Zamów prenumeratę

WYDANIA ARCHIWALNE

> Czytaj wybrane artykuły

> Zamów Z:A_drukowany

> Szukaj w archiwum

> Pobierz Z:A_free (pdf)

> e-Newsletter Z:A

Jeszcze kilka lat temu niewiele osób przypuszczało, że w Lusławicach może powstać światowej klasy obiekt koncertowy. Jednak dzięki determinacji jego patrona i pomysłodawcy, profesora Krzysztofa Pendereckiego, udało się tego dokonać pod koniec 2012 roku, po rekordowo szybkiej, bo trwającej zaledwie 16 miesięcy budowie. Oświetlenie do Europejskiego Centrum Muzyki dostarczyła firma LUG.
       
Muzyka w najlepszym świetle
       
       

Europejskie Centrum Muzyki w Lusławicach to inicjatywa wyjątkowa na skalę międzynarodową. Ideą jego powstania i funkcjonowania było inspirowanie najzdolniejszych młodych muzyków z całego świata do doskonalenia umiejętności i osiągnięcia pełnej dojrzałości artystycznej.
Obiekt jest nowoczesnym kompleksem, harmonijnie komponującym się z otoczeniem i lusławickim dworem, z którym sąsiaduje. Dodatkową zaletę stanowi oddalenie od aglomeracji miejskich, co gwarantuje atmosferę pracy twórczej i ciszę nieosiągalną w wielkomiejskich ośrodkach. Europejskie Centrum Muzyki zostało zaprojektowane przez krakowską pracownię DDJM jako wielofunkcyjny zespół obiektów o powierzchni ponad 10 tys. m2. Jego sercem jest sala koncertowa dla 650 widzów. W skład obiektu wchodzą również: sala prób, biblioteka, czytelnia, sala multimedialna, pokoje ćwiczeń, jadalnia, kuchnia oraz baza noclegowa dla 120 osób. Obiekt posiada pełną infrastrukturę techniczną.

Oprawy specjalnie dobrane
Wystrój obiektów podobnych do lusławickiego zawsze projektowany jest indywidualnie. W przypadku ECM dotyczyło to zarówno elementów wyposażenia, jak i specjalnego oświetlenia, które dostarczyła firma LUG w odpowiedzi na unikalne potrzeby klienta i w nawiązaniu do architektonicznej wizji obiektu. Zdecydowano, że w budynku zastosowane zostaną oprawy oświetleniowe najnowszej generacji, oparte na technologii LED, zapewniające wysoką efektywność inwestycji i niskie koszty eksploatacyjne. Projektanci z firmy LUG musieli jednak dobrać oprawy do pomieszczeń, w których zostaną zamontowane.

Przede wszystkim należało właściwie oświetlić salę koncertową i salę prób. Wymagało to opracowania unikalnych rozwiązań umożliwiających instalację opraw, biorąc pod uwagę specyficzną konstrukcję sufitu w tych pomieszczeniach. Optymalnym rozwiązaniem okazała się oprawa downlight Lugstar Square LED. Jej wysoka sprawność wynosząca ponad 90% dowodzi, że LUG zadbał nie tylko o walory estetyczne, ale także o znakomite parametry świetlne produktu. Nad widownią wykorzystano natomiast oprawę VIGO System LED.

W ECM swoją premierę miała także oprawa Lugclassic Square LED, która została zastosowana między innymi w przestronnym hallu. Wewnętrzne schody do foyer oświetlone zostały specjalnie dostosowanymi do tego celu oprawami Focus LED. Przystosowanie polegało na opracowaniu specjalnych platform i sposobu ich zwieszania. Zaproponowana przez LUG koncepcja spotkała się z uznaniem architektów i została zrealizowana. Na zewnętrznych portykach i obejściu estrady letniej zainstalowano oprawy Focus LED o podwyższonym stopniu ochrony IP44 montowane do stropu poprzez dystans.

Zastosowanie technologii LED sprawiło, że w Centrum osiągnięto znaczne oszczędności energii elektrycznej. Innowacyjność i energooszczędność przyjętych rozwiązań zapewniają wysoką efektywność inwestycji, a funkcjonalność i nowoczesne wzornictwo opraw nadają odpowiedni styl obiektowi i podkreślają jego walory architektoniczne.

***
Jakość produktów, serwisu i doradztwa decyduje o tym, że firma LUG od lat jest zapraszana do realizacji wielu prestiżowych projektów. Dostarczane rozwiązania oświetleniowe pozwalają zrealizować każdą, nawet najbardziej śmiałą wizję projektantów i architektów. Doskonałym tego dowodem jest właśnie projekt i realizacja oświetlenia Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.Koniec artykułu

> handlowy@lug.com.pl


 
Polecamy lekturę Z:A_#36
Zamów Z:A drukowany



Zamów Z:A drukowany

Pobierz Z:A_free


Zapraszamy do pobierania wydanych dotychczas numerów
Zawodu:Architekt w wersji PDF

 

> polecamy: artykuły on-line

> strona główna Z:A

 
Polecamy w Z:A
Nie można „deregulować” architekta inżynierem budownictwa
Sebastian Osowski,
na podst. informacji IARP

IZBA ARCHITEKTÓW
Tajny plan
zniszczenia świata

arch. Wojciech Gwizdak
FELIETON
Osiedle oparte
na współpracy

arch. Piotr Fokczyński

WYWIAD Z:A
Rodzina wielorodzinna w lokalu o trwałych ścianach
arch. Bożena Nieroda,
arch. Wojciech Gwizdak
DEFEKTY PRAWA
Wszyscy chcą
zostać architektami...

Bartosz Wokan
ARCH_I_KULTURA

 

 

 
 
 
 
    Copyright © 2004-2018 Izba Architektów RP. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  Zarządzanie serwisem i custom publishing: Oria Media.